Tökéletes mézeskalács | Recept és díszítés


Mindenki a tökéletes mézeskalácsra törekszik, ez az én verzióm rá. De miért is "tökéletes"? Mert nem lehet vele bántani senkit. Történetünk évekkel ezelőtt kezdődik, amikor is még kicsi voltam, de tisztán emlékszem egy mézeskalácsra, ami olyan volt, mint a kő. Ha megdobtak volna egy ilyennel, betörik a fejed. Aztán persze hanyagoltuk a mézes apró sütiket, egészen három évvel ezelőttig, amikor is már magam veselkedtem neki a sütésnek. Nem egy receptet kipróbáltam, sok-sok praktikán rágtam át magam. Bár sziklát nem sütöttem, valahogy sosem volt az igazi. Idén úgy tűnik, sikerült összesütni az eddig tanultakat, úgyhogy megosztom veletek a receptet, hátha sikerült valakinek kőkemény mézit sütni és próbálkozna egy új recepttel. Szép adag lesz belőle!

Recept:
1000g finomliszt
250g vaj/margarin
350g méz
200g cukor 
fél dl - 1 dl langyos tej
2 db tojássárgája
2 tk szódabikarbóna
1 tk őrölt gyömbér
1 tk őrölt fahéj
1 tk őrölt szegfűszeg
fél tk reszelt szerecsendió

Deszkára vagy egy műanyagtálba kimérjük a hozzávalókat. A vajat és a mézet külön tálba tesszük és mikróban megmelegítjük. Nem melegítjük forrásig a mézet (sok receptben van így, hát én többé nem vagyok hajlandó forró mézben nyúlkálni) és a vajat, csak legyenek kellemesen langyosak, a vaj/margarin kb. félig olvadjon fel. Mehet a többi hozzávalóhoz és kezdhetünk gyúrni. Nekem ilyenkor oda van készítve a langyos tej, hogy tudjam adagolni, hogy szépen összeálljon a tészta. Ha összeállt, mehet is lisztezett deszkára kb. fél cm vastagon. Szaggatás és irány a sütő, 180 °C-on kb. 5-8 perc kell neki, nem több.


Ha kihűlt, jöhet a két tojásfehérje. Kb. 220g porcukorral, egy csipet sóval és egy kupak citromlével szoktam habbá verni. Inkább egy picit folyósabb legyen, de ne annyira, hogy elmásszon a kalácsokról! Ha túl kemény, nem lehet szépen dolgozni vele, mert darabosodik. Sütőpapírból tekertem tölcsért, azzal díszítettem a két tojásból vert habbal az egész sütésnyi mézit. 

A titok:
Mindig mindent pontosan mérjünk ki.
Ne legyen forró a méz.
Ha darabokban mállik a tészta, ne sajnáljuk tőle a tejet.
Mindig jól lisztezzük a formákat szaggatás előtt.
Figyeljünk a sütési időre.

Rögtön a sütés után puha volt a süti. Fémdobozokba tettem el, ami megmaradt belőle, az most, egy hét múlva is puha. 

Sütöttetek mézeskalácsot? Ki is szoktátok díszíteni? Van bevált receptetek?

5 megjegyzés:

  1. Awww, nagyon szépen köszönöm, vasárnap ki is próbálom. :) Nekem mindig keményre sikerült eddig, remélem most sikerrel járok. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán szívesen! Ha nekem sikerült, Neked is fog. Remélem, visszalépsz majd leírni, milyen lett. Sok sikert! :)

      Törlés
  2. Köszönöm a receptet :-) holnap terveztem sütni, csak eddig nem volt receptem :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy tudtam segíteni. Remélem, szuper mézeskalácsod lesz. :)

      Törlés
  3. Köszi a receptet! Sokat kipróbáltam már de eddig ez a legjobb! Én a szárazanyagokat átszitáltam Feltúróztam egy kis narancs meg citrom héjjal, nem rontotta el!:) Nagyon köszi még 1x!

    VálaszTörlés